Varumärkesarkitektur
Stora varumärken, som SLU:s, kräver en tydlig arkitektur för hur man strukturerar och bygger varumärket, till exempel när namnet SLU ska användas, hur vi namnger olika verksamheter och när SLU:s logotyp ska användas.
This page is not available in the requested language. Please click to close this dialogue box.
Denna sida finns inte på det önskade språket. Klicka för att stänga denna ruta.
This page is not available in the requested language. Please click to close this dialogue box.
Stora varumärken, som SLU:s, kräver en tydlig arkitektur för hur man strukturerar och bygger varumärket, till exempel när namnet SLU ska användas, hur vi namnger olika verksamheter och när SLU:s logotyp ska användas.
Idag finns verksamhetsnamn som behöver justeras utifrån SLU:s nya varumärkesarkitektur. Dekanerna och universitetsdirektören har fått i uppdrag att planera för och genomföra justeringarna under 2019. Detta kommer att genomföras genom en intern dialog med berörda verksamheter.
Varumärke: varumarke@slu.se - Bild: bild@slu.se - Webb: webbredaktionen@slu.se - Språk: sprakkoordinator@slu.se - Studentrekrytering: study@slu.se - Presskontakter: press@slu.se - Miljöanalys: fomaredaktion@slu.se - Internkommunikation: internkommunikation@slu.se
Är du kommunikatör hittar du mer om hur vi kommunicerar vid SLU på sidorna För dig som är kommunikatör.
SLU, Sveriges lantbruksuniversitet, har verksamhet över hela Sverige. Huvudorter är Alnarp, Uppsala och Umeå. SLU är miljöcertifierat enligt ISO 14001. • Telefon: 018-67 10 00 • Org nr: 202100-2817 • Om medarbetarwebben • SLU:s fakturaadress • Om SLU:s webbplatser • Vid KRIS