Kontaktinformation
Enheten för varumärke och kommunikationsplattformar vid kommunikationsavdelningen.
Frågor om varumärket: varumarke@slu.se
När vi kommunicerar visuellt, det vill säga med bilder, färger och former, så utgår vi alltid från varumärket. Det finns en direkt koppling mellan vår personlighet och vårt visuella uttryck.
Återspeglingen av egenskaper sker subtilt med form och tonalitet. Våra profilkollage återspeglar till exempel en global känsla, med sina runda former, och det moderna uttrycket genom en high tech-känsla. Det moderna förstärks ytterligare genom de grafiska elementen som anger rörelse och riktning.
Delarna i den grafiska profilen ger många möjligheter till kreativa kombinationer och anpassningar samtidigt som den håller ihop vår visuella identitet och skapar igenkänning.
Se fler exempel på hur vår grafiska profil används.
Enheten för varumärke och kommunikationsplattformar vid kommunikationsavdelningen.
Frågor om varumärket: varumarke@slu.se
Vi har en tydlig struktur kring varumärket, en så kallad varumärkesarkitektur. Den beskriver till exempel hur vi namnger olika verksamheter och när SLU:s namn och logotyp ska användas. Varumärkesarkitekturen innehåller riktlinjer för modervarumärket, dottervarumärken och SLU i ett samarbetsvarumärke.
Läs mer om SLU:s varumärkesarkitektur.
Varumärke: varumarke@slu.se - Bild: bild@slu.se - Webb: webbredaktionen@slu.se - Språk: sprakkoordinator@slu.se - Studentrekrytering: study@slu.se - Presskontakter: press@slu.se - Miljöanalys: fomaredaktion@slu.se - Internkommunikation: internkommunikation@slu.se
Är du kommunikatör hittar du mer om hur vi kommunicerar vid SLU på sidorna För dig som är kommunikatör.
SLU, Sveriges lantbruksuniversitet, har verksamhet över hela Sverige. Huvudorter är Alnarp, Uppsala och Umeå. SLU är miljöcertifierat enligt ISO 14001. • Telefon: 018-67 10 00 • Org nr: 202100-2817 • Om medarbetarwebben • SLU:s fakturaadress • Om SLU:s webbplatser • Vid KRIS