SLU:s varumärkeskommitté

Senast ändrad: 02 december 2022
Sedan 2017 finns en varumärkeskommitté vid SLU. Kommittén är en viktig förutsättning för att varumärkesarbetet vid SLU ska ha en god intern förankring och långsiktighet. Varumärkeskommittén sammanträder 3–4 gånger per år och är permanent inrättad av universitetsdirektören, se beslutet här.

Ledamöter

  • Ordförande: Anna Lundhagen, vicerektor
  • Samordnare: Emma Hallberg Gardell och Maria Widén; strategiska varumärkesgruppen, kommunikationsavdelningen
  • SLUSS: Lotta Höglund, vice ordförande
  • LTV-fak: Christina Lunner Kolstrup, dekan
  • S-fak: Pernilla Christensen, prodekan
  • VH-fak: Renée Båge, professor
  • NJ-fak: Torleif Härd, dekan
  • UDS: Erika Roos, tf klinikchef, UDS
  • Samverkanslektor: Märit Jansson, universitetslektor
  • SLU Artdatabanken: Susanne Lundmark, kommunikationschef
  • Akademiska högtider: Jenny Sälgeback, akademiintendent
  • SLU Miljö: Johanna Sennmark, miljöchef
  • Kommunikationsavdelningen: Sara Arons, kommunikationschef och Maria Bergkvist, enhetschef för varumärke och kommunikationsplattformar
  • Personalavdelningen: Maria Bergling, HR-strateg
  • Alumnverksamheten: Annica Hultfeldt, projektledare, utbildningsavdelningen

Kommitténs ledamöter är tillsatta för att representera sin avdelning/fakultet/råd eller grupp.


Kontaktinformation

Strategiska varumärkesgruppen, kommunikationsavdelningen
E-post: varumarke@slu.se