Boka tjänsteresa

Senast ändrad: 02 januari 2023

Här hittar du information om hur du bokar din tjänsteresa. Alla resebokningar ska göras via den upphandlade resebyrån.

 

SLU:s avtalade resebyrå är Stureplans Resor. Alla anställda på SLU som har en egen fakturareferens har möjlighet att boka resor åt sig själv via deras självbokningssystem Stureplans Online (Cytric). Du kan antingen boka online eller boka via personlig service. Klicka på den gröna knappen ovanför för att logga in.

 

Viktig information

Uppdatering av säkerhetsfrågor

I linje med SLU:s säkerhetsarbete kommer vi att införa personliga säkerhetsfrågor vid telefonsamtal till resebyrån. Det innebär att om du ringer till resebyrån behöver du kunna svara på de frågor du själv valt som säkerhetsfrågor i din användarprofil i Stureplans Online.

Därför behöver du logga in på ditt konto och uppdatera säkerhetsfrågorna i profilen. Fyll i fråga 1 och 2 genom att skriva korta frågor och svar i fritext och sedan spara din profil.

Tänk på att välja frågor och svar som bara du kan svaret på och som du lätt kommer ihåg.

Övergångsfas från gamla till nya resebyrån

I nuläget är vi i en övergångsfas från gamla resebyrån till den nya. Därför har en del medarbetare, t ex nyanställda eller medarbetare utan egen fakturareferens, ännu inte fått ett konto. Om du har behov av att resa inom en snar framtid, men inte har ett konto läs i FAQ hur du gör.

Kontakta resebyrån

Personlig service 

I första hand ska resor bokas via onlinesystemet

Kundservice

Telefon affärsresor: 08-6612500
Telefon Online support: 08-52257000
Telefon Grupp & Konferens: 08-6615800

Mail Affärsresor: slu@stureplans.se
Mail Online support: online@stureplans.se
Mail Grupp & Konferens: konferensresor@stureplans.se
Mail Ekonomi/fakturafrågor: ekonomi@stureplans.se

Öppettider affärsresor vardagar: 8.00 – 17.00
Öppettider Grupp & Konferens vardagar: 8.30 – 17.00
Övriga tider - Jourservice: 08-6612500 tryck 1 för vidarekoppling (eller direkt 0770-456462) (förenat med extrakostnader).

Instruktion samt information till resesystemet Stureplans Online

Instruktioner för självbokning av din tjänsteresa

  • Inspelad instruktion finns tillgänglig via SLU Play:
    Svensk version
    English version

  • Du kan ladda ner Cytric Mobile App® app för telefon, surfplatta och smartklocka. I appen kan du bland annat boka tåg, flyg och hotell.

    För iPhone/iPad laddar du ner Cytric Mobile App® app från Apple Store och för Android från Google Play.

Håll din reseprofil uppdaterad

För att kunna boka resor krävs det att du har en uppdaterad resenärsprofil.

Ditt namn, mobilnummer och mejladress är förinlagda i profilen, men fler uppgifter behövs. I många fall så har ett påhittat mobilnummer +46700000000 lagts in i användarprofilen. För att du ska kunna ta emot dina biljetter är det viktigt att ditt eget mobilnummer anges, måste föregås av +46. Instruktioner för hur du uppdaterar din profil finns i FAQ.

Komplettera med eventuella bonuskort och personliga preferenser. Detta förenklar bokningsprocessen både när du bokar via telefon och via onlinesystemet.

Din resenärsprofil hittar du i Stureplans Online. Du ansvarar själv för att hålla din resenärsprofil uppdaterad.

OBS! Det är viktigt att namnet i din profil överensstämmer med ditt fullständiga namn som står i passet.

Fakta:

Om Stureplans Resor

  • Stureplans Resor är en privatägd resebyrå som grundades 1980 och har sitt kontor i Stockholm.
  • Stureplans Resor omfattas av resegarantilagen och ställer därmed resegaranti till Kammarkollegiet för att skydda sina resenärer. De är även medlemmar i SRF – Svenska resebyråföreningen. Utöver det innehar de IATA-certifikat.
  • Bokningar som görs i Stureplans Online ger statistik för dessa resor samt möjliggör spårning av resenärerna