FAQ - Ny resebyrå från 1 oktober 2022

Senast ändrad: 29 september 2022

Från 1 oktober byter SLU till Stureplans resor.

 

Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att kontakta resor@slu.se.

 

När kommer utbildning hållas i nya resebokningssystemet?

I samband med byte av resebyrå den 1 oktober ges tre utbildningstillfällen om det nya bokningssystemet, två på svenska och ett på engelska.

Utbildningarna sker i form av webbinarier. Anmäl dig via någon av länkarna nedan.

Efter anmälan kommer du att få en kod till webbinariet och möjlighet att spara ner händelsen till din outlook-kalender.

Utbildningarna är 45 minuter och kommer att spelas in och göras tillgängliga i efterhand via SLU Play.

3 oktober 13:00

https://slu-se.zoom.us/webinar/register/WN_QgjbRWBpTJuP32VaVUX4WA (svenska)

12 oktober 09:00

https://slu-se.zoom.us/webinar/register/WN_Bp4m6cYRSY6-DG-3VGFpWA (svenska)

12 oktober 13:00

https://slu-se.zoom.us/webinar/register/WN_oHQNnKw0Tb6f9KM-m1ToAg (engelska)

Vad ska jag göra med min redan inbokade resa?

Om du redan har en resa bokad via Egencia så gäller den fortfarande och du behöver inte ta några åtgärder.

Du kommer fortsätta få eventuell information från Egencia gällande den resan och du fortsätter att kontakta Egencia ifall du har frågor om den resan.

Detta gäller även om din resa kommer ske 1 oktober eller senare.

Vad gör jag ifall jag behöver boka en ny resa innan 1 oktober?

Vi har fortsatt kontakt med Egencia och bokar resor som vanligt med dem fram till och med 30 september. Det betyder att om du behöver boka en resa nu men du ska resa efter 30 september så bokar du via Egencia precis som vanligt. 

 

Hur kan jag få behörighet att boka resor åt andra?

Om du behöver ha behörighet att boka resor för andra SLU-anställda samt gäster som inte är anställda hos SLU behöver du be din chef att mejla till resor@slu.se och skriva att det är OK att du får behörighet. 

Övriga frågor

Om du har någon fråga som inte finns med i denna FAQ så vänligen mejla till resor@slu.se.