Profilprodukter

Senast ändrad: 14 februari 2024
profilprodukter tygkasse reflex nyckelband, photo

SLU:s profilprodukter och -kläder synliggör vårt universitet. Det är ett led i marknadsföringen av SLU som stärker bilden av oss. Det finns ett basutbud av produkter till försäljning på SLU:s servicecenter samt genom Proceedo. Behöver du produkter utöver dessa kan du göra en egen beställning hos vår upphandlade leverantör.

Hoodies och t-shirts visas upp av fyra tjejer som sitter i en trapp.

Profilprodukter på SLU Servicecenter

På SLU:s servicecenter i Alnarp, Umeå och Uppsala kan du se hela utbudet av profilprodukter. Här kan du även göra privata inköp med kreditkort.

Profilprodukter i Proceedo

Som anställd vid SLU kan du se hela sortimentet och prisuppgifter i beställningssystemet Proceedo. 

Klickar du på länken kommer du direkt till Proceedo efter att du har loggat in med ditt AD och lösenord. Sidan öppnas i ett nytt fönster. Har du pop-up-fönster blockerat, inaktivera blockering innan du börjar din beställning. Klicka dig vidare till rubriken Inköp och sedan Profilprodukter

Beställningar 

För att göra ett inköp i Proceedo behöver du vara behörig beställare. Alla inköp där SLU bekostar produkten ska dessutom göras via Proceedo. 

Några exempel ur sortimentet

Så går beställningen till

Beställ i god tid

Beställ i god tid om du behöver produkten till ett specifikt datum. Först när din chef attesterat köpet i Proceedo skickas beställningen vidare och sedan tar det ca 1–3 dagar innan produkten kan hämtas ut. Skulle varan vara slut i lager får du besked om den kommer tas in i sortimentet igen och i så fall när.

Välj ort

Vid beställningen i Proceedo väljer du den ort du vill hämta ut produkten på. Arbetar du på annan ort än Uppsala, Umeå och Alnarp beställer du via Uppsala för vidare leverans.

Leverans

Du får ett mejl om när du kan hämta ut produkten antingen i servicecenter eller på repro (beroende på produkt). För att hämta produkten ska du visa ordersidan (via mobil eller utskriven) från Proceedo som har ett ordernummer som börjar med PO.

Fakta:

Är du inte beställare i Proceedo?

Vill du göra inköp kan du be en kollega på din avdelning som har behörighet att göra inköpet åt dig.

Det är även möjligt att gå en utbildning i Proceedo för att bli beställare. Mer information finns på https://internt.slu.se/proceedoutbildning.

 


Kontaktinformation

Servicecenter Campus Alnarp
Besöksadress: Sundsvägen 6, 234 56 Alnarp
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8-16
Postadress: SLU Servicecenter Alnarp, Box 190, 234 22 Lomma

Servicecenter Campus Ultuna
Besöksadress: Almas allé 8, 756 51 Uppsala
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8-16
Postadress: SLU Servicecenter Ultuna, Box 7020, 750 07 Uppsala

Servicecenter Campus Umeå
Besöksadress: Skogmarksgränd 17, 907 36 Umeå, innanför entrén plan 3
Öppettider: Måndag-torsdag kl. 8-16, fredag kl. 8-15
Postadress: SLU Servicecenter Umeå, Skogsmarksgränd 17, 901 83 Umeå