Fakta:
TIPS:
- Om partnernas logotyper har många olika färger kan man med fördel sätta alla logotyper i svart/vitt.
- Är det väldigt många logotyper kan du istället skriva ut aktörernas/parternas namn.
När SLU är avsändare tillsammans med andra organisationer, myndigheter eller företag, i ett sammanhang på svenska, ska logotypen i dess grundutförande användas.
I vissa fall kan SLU:s logotyp med utskrivet namn på svenska användas. Detta gäller när samarbetande parters logotyper har ett liggande format, med logotypen till vänster och det utskrivna namnet till höger. För att SLU ska få ett likvärdigt utrymme kan denna logotyp användas.
I internationella sammanhang använder vi logotypen med vårt namn utskrivet på engelska.
Ibland är SLU en part i samarbete med andra. Samarbetet kan vara ett nätverk, projekt eller infrastruktur, som drivs tillsammans med andra lärosäten eller organisationer. I dessa fall är SLU inte ensam avsändare utan en av flera. Då gäller följande:
Från v: SLU är huvudman | SLU jämbördig | SLU minoritetspart
Vid större samarbeten mellan jämbördiga parter kan det ibland behövas ett nytt gemensamt varumärke. Ett exempel är Akademikonferens, som är gemensamt för SLU, Karolinska Institutet och Uppsala universitet.
Enheten för varumärke och kommunikationsplattformar
Kommunikationsavdelningen