Kontaktinformation
Strategiska varumärkesgruppen, kommunikationsavdelningen
E-post: varumarke@slu.se
I en värld med ökande konkurrens spelar varumärket en allt viktigare roll. Vi måste fortsätta attrahera samarbeten och forskningsmedel, rekrytera toppkrafter till universitetet och locka ungdomar till utbildning som ger jobb.
Under perioden 2016–2020 genomfördes Bilden av SLU som en stor varumärkessatsning i projektform. SLU:s styrelse gav rektor i uppdrag att se över kommunikationsarbetet och bilden av SLU kunde utvecklas. Projektet drevs av kommunikationsavdelningen.
Projektet syfte var att stärka arbetet med hur vi hanterar, vårdar och löpande utvecklar vårt varumärke. Projektet skulle stärka förtroendet för, och kännedomen om, vårt universitet och öka vår attraktionskraft.
Satsningen fortsätter och drivs inom ramen för kommunikationsavdelningens ordinarie verksamhet.
Strategiska varumärkesgruppen, kommunikationsavdelningen
E-post: varumarke@slu.se