Sedan 2017 finns en varumärkeskommitté vid SLU. Kommittén är en viktig förutsättning för att varumärkesarbetet vid SLU ska ha en god intern förankring och långsiktighet.
Kommitténs övergripande uppdrag
- utgöra referensgrupp till SLU:s ledning och kommunikationsavdelning,
- bidra med perspektiv kring olika verksamheters behov och förutsättningar att arbeta med utvecklingen av varumärket SLU,
- utgöra remissinstans inför vissa beslut kopplade till varumärkesfrågor
- stödja arbetet med intern förankring och spridning av SLU:s varumärkesarbete.
Ledamöter
- Ordförande: Annsofie Wahlström, vicerektor för samverkan och miljöanalys
- Samordnare: Maria Capandegui Widén, varumärkesstrateg, samt William Jansson Winge, varumärkeskoordinator, kommunikationsavdelningen
- LTV-fak: Christina Lunner Kolstrup, dekan
- NJ-fak: Noél Holmgren, dekan
- S-fak: Pernilla Christensen, prodekan
- VH-fak: Renée Båge, professor
- Akademiska högtider: Helena Pennlöv, bitr. akademiintendent
- Samverkanslektor: Märit Jansson, universitetslektor
- SLU Alumn: Annica Hultfeldt, projektledare, utbildningsavdelningen
- SLU Artdatabanken: Susanne Lundmark, kommunikationschef
- SLU Holding: Mats Wiktorsson, Senior Innovation & Business Advisor/Lars Eling, kommunikationsansvarig
- SLU Miljö: Kalle Mälson, miljöchef
- SLU Skara: Marie Andreasson, platschef
- SLUSS: Einar Nordgren, vice ordförande
- Personalavdelningen: Maria Bergling, HR-strateg
- Kommunikationsavdelningen: Sara Arvidson, kommunikationschef och Maria Bergkvist, enhetschef för varumärke och kommunikationsplattformar
Kommitténs ledamöter är tillsatta för att representera sin avdelning/fakultet/råd eller grupp. Varumärkeskommittén sammanträder 3–4 gånger per år.
Kommande sammanträden
- Fredag 7 mars 2025, kl 13–15 via zoom
- Fredag 23 maj 2025, kl 10–12 via zoom