SLU:s varumärkeskommitté

Senast ändrad: 18 oktober 2024
Sedan 2017 finns en varumärkeskommitté vid SLU. Kommittén är en viktig förutsättning för att varumärkesarbetet vid SLU ska ha en god intern förankring och långsiktighet. 

Kommitténs övergripande uppdrag

  • utgöra referensgrupp till SLU:s ledning och kommunikationsavdelning,
  • bidra med perspektiv kring olika verksamheters behov och förutsättningar att arbeta med utvecklingen av varumärket SLU, 
  • utgöra remissinstans inför vissa beslut kopplade till varumärkesfrågor
  • stödja arbetet med intern förankring och spridning av SLU:s varumärkesarbete.

Ledamöter

  • Ordförande: Anna Lundhagen/Annsofie Wahlström, vik. vicerektor samverkan
  • Samordnare: kommunikationsavdelningen Maria Widén, varumärkesstrateg, samt William Jansson Winge, varumärkeskoordinator
  • SLUSS: Einar Nordgren, vice ordförande
  • LTV-fak: Christina Lunner Kolstrup, dekan
  • S-fak: Pernilla Christensen, prodekan
  • VH-fak: Renée Båge, professor
  • NJ-fak: Torleif Härd, dekan
  • Samverkanslektor: Märit Jansson, universitetslektor
  • SLU Artdatabanken: Susanne Lundmark, kommunikationschef
  • Akademiska högtider: Helena Pennlöv, bitr. akademiintendent vid ledningskansliet
  • SLU Miljö: Kalle Mälson, miljöchef
  • Kommunikationsavdelningen: Sara Arvidson, kommunikationschef och Maria Bergkvist, enhetschef för varumärke och kommunikationsplattformar
  • Personalavdelningen: Maria Bergling, HR-strateg
  • Alumnverksamheten: Annica Hultfeldt, projektledare, utbildningsavdelningen

Kommitténs ledamöter är tillsatta för att representera sin avdelning/fakultet/råd eller grupp. Varumärkeskommittén sammanträder 3–4 gånger per år.


Kontaktinformation

Strategiska varumärkesgruppen, kommunikationsavdelningen
E-post: varumarke@slu.se