Sedan 2017 finns en varumärkeskommitté vid SLU. Kommittén är en viktig förutsättning för att varumärkesarbetet vid SLU ska ha en god intern förankring och långsiktighet.
Kommitténs övergripande uppdrag
- utgöra referensgrupp till SLU:s ledning och kommunikationsavdelning,
- bidra med perspektiv kring olika verksamheters behov och förutsättningar att arbeta med utvecklingen av varumärket SLU,
- utgöra remissinstans inför vissa beslut kopplade till varumärkesfrågor
- stödja arbetet med intern förankring och spridning av SLU:s varumärkesarbete.
Ledamöter
- Ordförande: Anna Lundhagen/Annsofie Wahlström, vik. vicerektor samverkan
- Samordnare: kommunikationsavdelningen Maria Widén, varumärkesstrateg, samt William Jansson Winge, varumärkeskoordinator
- SLUSS: Einar Nordgren, vice ordförande
- LTV-fak: Christina Lunner Kolstrup, dekan
- S-fak: Pernilla Christensen, prodekan
- VH-fak: Renée Båge, professor
- NJ-fak: Torleif Härd, dekan
- Samverkanslektor: Märit Jansson, universitetslektor
- SLU Artdatabanken: Susanne Lundmark, kommunikationschef
- Akademiska högtider: Helena Pennlöv, bitr. akademiintendent vid ledningskansliet
- SLU Miljö: Kalle Mälson, miljöchef
- Kommunikationsavdelningen: Sara Arvidson, kommunikationschef och Maria Bergkvist, enhetschef för varumärke och kommunikationsplattformar
- Personalavdelningen: Maria Bergling, HR-strateg
- Alumnverksamheten: Annica Hultfeldt, projektledare, utbildningsavdelningen
Kommitténs ledamöter är tillsatta för att representera sin avdelning/fakultet/råd eller grupp. Varumärkeskommittén sammanträder 3–4 gånger per år.