Några exempel – budskap och formuleringar

Senast ändrad: 02 augusti 2024

Här hittar du några exempel på hur våra budskap och standardformuleringar används i vår kommunikation och som förhoppningsvis kan inspirera.

Boilerplate i SLU:s platsannonser 

"SLU är ett universitet i internationell toppklass med forskning, utbildning och miljöanalys inom vetenskaper för hållbart liv. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. Hos oss samlas människor med olika perspektiv men med det gemensamma målet att skapa de bästa förutsättningarna för en hållbar, levande och bättre värld.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden."

Exempel på verksamhetsbeskrivningar, webbnyheter och inlägg i sociala medier 

inspo one health.JPG

Texten ovan en inledande beskrivningen om One Health. Läs mer om One Health här

 

skärmdump från webbtext om barn och djur

 

Exemplet är en nyhetstext där "varför" och hållbarhetsperspektivet lyfts fram på ett fint sätt. Läs hela nyheten här

 

Fler exempel finns i bildspelet nedan:


Kontaktinformation

Enheten för varumärke och kommunikationsplattformar
Kommunikationsavdelningen