Undersökningar och mätningar

Senast ändrad: 24 oktober 2024

Som stöd i planering av kommunikationsinsatser finns det en del undersökningar och mätningar att utgå ifrån. I bland beställer SLU egna och andra är vi med i. Här hittar du länkar till några undersökningar som är relevanta för SLU.

Anseendeindex för lärosäten

Verians (tidigare Kantar Public) årliga undersökning där allmänheten bedömer anseendet för svenska lärosäten. 2024 års rapport hittar du här:

Svenskarna och internet

En årlig studie av svenska folkets internetvanor. Här hittar du länk till rapporten från Internetstiftelsen i Sverige, IIS.

Ungdombsbarometern

Ungdomsbarometern är Sveriges bredaste ungdomsstudie och undersöker allt från hobbys och medievanor till politiska övertygelser och tankar om framtiden.

SLU som arbetsgivare

Hållbarhet i näringslivet 

Svenskt Handel följer årligen upp konsumenternas bild av och krav på hållbarhet, hur nuläget ser ut och hur det har förändrats i takt med att nya kriser har tillkommit.


Kontaktinformation

Enheten för varumärke och kommunikationsplattformar
Kommunikationsavdelningen