Kontaktinformation
Enheten för varumärke och kommunikationsplattformar
Kommunikationsavdelningen
- Frågor om varumärket: varumarke@slu.se
Som stöd i planering av kommunikationsinsatser finns det en del undersökningar och mätningar att utgå ifrån. I bland beställer SLU egna och andra är vi med i. Här hittar du länkar till några undersökningar som är relevanta för SLU.
Verians (tidigare Kantar Public) årliga undersökning där allmänheten bedömer anseendet för svenska lärosäten. 2024 års rapport hittar du här:
En årlig studie av svenska folkets internetvanor. Här hittar du länk till rapporten från Internetstiftelsen i Sverige, IIS.
Ungdomsbarometern är Sveriges bredaste ungdomsstudie och undersöker allt från hobbys och medievanor till politiska övertygelser och tankar om framtiden.
Svenskt Handel följer årligen upp konsumenternas bild av och krav på hållbarhet, hur nuläget ser ut och hur det har förändrats i takt med att nya kriser har tillkommit.
Enheten för varumärke och kommunikationsplattformar
Kommunikationsavdelningen