Kom igång med Eduprint

Senast ändrad: 11 februari 2022

Du som är anställd kan använda Eduprint direkt.

Anställd

Om du har en Windows-dator ska du ha fått kön Eduprint-SLU redan. Har du en Mac så behöver du kontakta support@slu.se eller din lokala it-samordnare för att få den tillagd.   

Läs mer om  Eduprint.

Mobility print

För datorer som inte får kön från centralt håll erbjuder vi en lösning där du kan skriva ut direkt utan att göra några inställningar. Ingen efterbehandling (häftning / buntning) är dock möjlig med detta val.

Maila utskrift 

Det går även att maila dokument till skrivaren:

  • print.colour@slu.onricoh.se för färgutskrifter.
  • print.black@slu.onricoh.se för svartvita utskrifter. 
  • Du måste maila från din slu-adress. 
  • Du kan sedan gå till närmaste skrivare och hämta ut din utskrift.
  • Du loggar in på skrivaren med ditt AD-konto eller passerkort.
  • Din institution eller motsvarande kommer att bli debiterad för dina utskrifter.
Scanna

När man skannar till email händer det ofta att resultatet hamnar i skräpposten. För att förhindra detta kan man, i Outlook, högerklicka på ”skräpmailet” och välja ”Spärra aldrig avsändare” / ”Never block sender”, då kommer skannermail framgent att hamna i inkorgen.

När man skannar många sidor blir datamängden för stor för att skicka via email. Då kan man skanna till usb. När du klickat på scannerikonen, klicka på home-ikonen och sedan på scan-to-storage-device. Usb-uttaget sitter på vänster sida om skrivarens skärm. (saknas scan-to-storage-device på Er skrivare kan Ni kontakta IT-Stöd så aktiverar vi funktionen åt Er).

Portalen

Om du vill kolla din kö, fler guider m.m. kan du logga in på https://portalslu.onricoh.se


Kontaktinformation

IT-Support Servicedesk, SLU

Direktsupport: 018-67 6600 tonval 
Öppet 08.00-16.00

Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se