Datorer, mjukvara, e-post, wifi:
Tonval 1, kundstod@slu.se
Videokonferens och teknik i undervisningssalar:
Tonval 2, videokonferens@slu.se / av-stod@slu.se
Fast och mobil telefoni:
Tonval 3, telestod@slu.se
Under området digital kommunikation hittar du information om bland annat telefoni, videokonferens, e-post, kalender och Skype for Business samt hur du bokar mötesrum via Outlook.
Att försöka lura av datoranvändare pengar, lösenord och kontouppgifter har på senare år blivit allt vanligare.
Läs mer om hur du lär dig att känna igen och skydda dig mot de vanligaste bedrägeriförsöken.
I vårt avtal med mjukvaruleverantörer som Adobe och Microsoft ingår att vi måste veta hur många det är som använder de olika programmen inom SLU.
För att kunna hantera detta måste ett speciellt inventeringsprogram installeras på samtliga av SLU ägda datorer (Mac och PC). Programmet inventerar vilka programvaror som finns installerad på datorn och lagrar denna information i en databas som administreras av IT-avdelningen.
Denna databas är endast åtkomlig av licensansvarig, IT-chef, Chef IT-stöd samt IT-säkerhetsansvarig.
Den information som lämnas ut till leverantörer är endast en sammanställning av hur många kopior av en programvara som finns installerad på SLU:s datorer. Inga enskilda användare kan identifieras i ett sådant underlag.
Som IT-stödskund kan du installera de flesta programmen själv. I Windows i programportalen Software Center som finns i startmenyn. På MacOS finns motsvarande program i programvaruportalen Self Service.
SLU, Sveriges lantbruksuniversitet, har verksamhet över hela Sverige. Huvudorter är Alnarp, Uppsala och Umeå. SLU är miljöcertifierat enligt ISO 14001. • Telefon: 018-67 10 00 • Org nr: 202100-2817 • Om medarbetarwebben • SLU:s fakturaadress • Om SLU:s webbplatser • Vid KRIS