Automatisk telefonist och hänvisning

Senast ändrad: 27 mars 2023

SLU har ett system för automatisk röststyrd telefonist och röststyrning av hänvisning.

När du har en anknytning är det viktigt att du hänvisar dig om du inte har möjlighet att svara. För att enkelt hänvisa din telefon vid ex. lunch kan du ringa anknytning 3300. Du kommer då till en automatisk telefonist som frågar ”vilken aktivitet vill du registrera” varpå du uppger ”Återkommer kl 13”. Talsvaret bekräftar genom att säga ”aktiviteten är registrerad”. Kommer du tillbaka lite tidigare än planerat kan du ringa samma nummer och säga ”ta bort”. Du kan även ringa 3333 och säga “hänvisa”. Därefter använder du samma tillvägagångssätt som ovan. Via 3333 får du också tillgång till vårt abonnentregister och kan således bli automatiskt kopplad till anställda vid SLU.

Tänk på att slamrig bakgrund när du ringer kan göra det svårt för tjänsten att fungera.

Om du vill hänvisa din anknytning via dator kan du använda:

CMG Web

Efter inloggning välj fliken ”Aktiviteter”.


Kontaktinformation

IT-servicedesk
Tel: 018 - 67 6600 tonval 1 
Mail:support@slu.se