Fakta:
- SLU har trafikavtal med Telia.
- SLUs leverantör av mobiltelefoner är Atea.
This page is not available in the requested language. Please click to close this dialogue box.
Denna sida finns inte på det önskade språket. Klicka för att stänga denna ruta.
Datorer, mjukvara, e-post, wifi:
Tonval 1, kundstod@slu.se
Videokonferens och teknik i undervisningssalar:
Tonval 2, videokonferens@slu.se / av-stod@slu.se
Fast och mobil telefoni:
Tonval 3, telestod@slu.se
Under området digital kommunikation hittar du information om bland annat telefoni, videokonferens, e-post, kalender och Skype for Business samt hur du bokar mötesrum via Outlook.
Att försöka lura av datoranvändare pengar, lösenord och kontouppgifter har på senare år blivit allt vanligare.
Läs mer om hur du lär dig att känna igen och skydda dig mot de vanligaste bedrägeriförsöken.
För hjälp med inköp av mobiltelefon och tillbehör:
Du kan även lägga din beställning direkt i SLU:s e-handelssystem Proceedo om du har behörighet till det. SLU har ett avtal med Atea för inköp av IT-produkter.
Abonnemangsformer
Det finns tre huvudtyper av avtal man kan teckna. Tillhörande prisuppgifter finner du här:
GPRS och 4G telefoni
SLU:s avtal inkluderar datatrafik via GPRS och 4G både för mobilabonnemang och mobilt bredband.
Rekommendation kring mobiltelefon vid SLU
Support för mobiltelefoner finns lokalt på fyra orter (Alnarp, Skinnskatteberg, Umeå och Uppsala). Supporten kan nås antingen via den lokala kundmottagningen för IT-frågor, mailadressen it-stod@slu.se eller per telefon till anknytning 6600.
Dokument:
IT-servicedesk
Tel: 018 - 67 6600 tonval 1
Mail:support@slu.se