Kontaktinformation
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se
Du som är anställd kan använda Eduprint direkt.
Om du har en SLU-dator ska du ha fått kön Eduprint-SLU redan. Har du Mac från SLU och saknar skrivarekö så finns den att lägga till från programmet "Selfe service".
Saknas skrivaren helt på er dator så kan ni kontakta IT-supporten. Kontaktinformation längst ner på sidan.
För datorer som inte får kön från centralt håll erbjuder vi en lösning där du kan skriva ut direkt utan att göra några inställningar. Ingen efterbehandling (häftning / buntning) är dock möjlig med detta val.
Det går även att maila dokument till skrivaren:
När man skannar till email händer det ofta att resultatet hamnar i skräpposten. För att förhindra detta kan man, i Outlook, högerklicka på ”skräpmailet” och välja ”Spärra aldrig avsändare” / ”Never block sender”, då kommer skannermail framgent att hamna i inkorgen.
När man skannar många sidor blir datamängden för stor för att skicka via email. Då kan man skanna till usb. När du klickat på scannerikonen, klicka på home-ikonen och sedan på scan-to-storage-device. Usb-uttaget sitter på vänster sida om skrivarens skärm. (saknas scan-to-storage-device på Er skrivare kan Ni kontakta IT-Stöd så aktiverar vi funktionen åt Er).
Om du vill kolla din kö, fler guider m.m. kan du logga in på https://portalslu.onricoh.se
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se