Debitering av extra kostnader

Senast ändrad: 21 januari 2020

Hur institutionen debiterar extra kostnader för examination eller extra handledning av student med särskilt pedagogiskt stöd.

  1.  Innan stöd sätts in ska det finnas en överenskommelse mellan läraren och samordnaren för särskilt pedagogiskt stöd (dokumenteras på mejl med maximalt antal beviljade timmar).

  2. När stödet är genomfört, skickar läraren mejl till samordnaren med:
    • namn på den student det gäller
    • antal timmar
    • namn på lärare som gett stödet
    • timkostnad
    • slutsumma

    Timkostnaden utgår från aktuell lärares lön (motsvarande timlön plus LKP och övriga påslag, t.ex. institutionspåslag). Ta vid behov hjälp av institutionens löneadministratör att beräkna kostnad.

  3. Samordnaren svarar på mejlet och ger OK samt uppger fakturareferens i Proceedo för internfakturering.

  4. Läraren skickar med hjälp av löneadministratören en internfaktura till samordnaren på slutsumman. Studentens namn ska inte finnas med på internfakturan, däremot information om vad det gäller för stöd, lärarens namn och kursens namn.

 Kontaktinformation till samordnarna på SLU:s olika orter


Kontaktinformation

Studera med funktionsnedsättning

Fråga oss om: funktionsnedsättningar som påverkar dig i dina studier och hur du ansöker om riktat pedagogiskt stöd.

funka@slu.se

Sidansvarig: utb-webb@slu.se