Kontaktinformation
Avdelningen för Lärande och digitalisering
För frågor och synpunkter om våra utbildningssystem
utb-system@slu.se.
Vi rekommenderar att lärare organiserar kursinnehållet genom verktyget moduler. Moduler gör det lättare för både lärare och elever att följa kursens framsteg och få en överblick över vad som händer näst i kursen.
Med moduler kan du ordna innehållet i din kurs genom t.ex. veckor eller ämnen osv. Du kan lägga till alla typer av innehåll, t.ex. sidor, filer och quizzar i vilken ordning du vill. Skriv in ett "texthuvud" och gör indrag indragning för att visuellt strukturera innehållet i en modul. Ändra ordningen på alla poster inklusive textrubriker kan man göra enkelt med hjälp av dra och släpp.
Till exempel kan en lista över alla inlämningar återfinnas under Uppgifter i kursmenyn, och dessa inlämningar kan tillhöra en eller flera moduler samtidigt, för att presenteras för studenten i den ordning du bestämmer.
Om du organiserar dina moduler på ett linjärt sätt kan du skapa förutsättningar som studenterna måste slutföra innan de får tillgång till nästa modul och fortsätta i kursen. Till exempel måste studenten läsa en sida, lämna in en quizz etc.
https://community.canvaslms.com/videos/1114-modules-creation-and-management-instructors
https://guides.instructure.com/m/4152/c/23855
Du når Servicedesk via anknytning 6600 eller support@slu.se
För frågor och synpunkter om våra utbildningssystem
utb-system@slu.se.