09.00–09.15
Reflektion från första dagen.
Lokal: -
Alexandra D’Urso moderator, Avd. för lärande och digitalisering, Enheten för Pedagogisk utveckling (EPU)
09.15–10.15
Keynote 2. Brian Palmer
The Invisible University: Clandestine Community in the Shadow of Catastrophe
Room: -
In English
Our lives as scholars can feel weighed down by bureaucratic responsibilities and competitions for resources and status. Yet here and there, we may be astonished by a student's expression of humanism, an act of solicitude, or after-hours camaraderie with intimations of utopia. We go in search of such moments.
- Brian Palmer: social anthropologist and associate professor in the Dept. of Theology, Uppsala University.
10.15–10.45
Mingel med kaffe
Lokal: -
10.45–12.15
Parallella sessioner 3
3a. Reflektionens kraft – att växa i nuet, rustad för framtiden
Lokal: -
På svenska
Hur kan vi stödja studenters utveckling av förmåga att reflektera i en vardag som snurrar allt snabbare?
I den här workshopen utforskar vi pedagogiska grepp för att främja utveckling av reflektionsförmåga och gott omdöme i nuet och i framtiden.
- Martin Westin: forskare och excellent lärare på Avd f miljökommunikation, SLU
- Henrietta Forsman: forskare och utvecklingsledare, extern
3b. Framtidens studentrekrytering på SLU
Lokal: -
På svenska
Välkommen till en interaktiv workshop där vi tillsammans utforskar hur vi kan stärka SLU:s studentrekrytering – en avgörande framtidsfråga för universitetet. Vi får förhandsinformation om delar av resultatet av utredningen om studentutredning som pågår och som ska slutrapporteras den 30 september. Hur kan vi alla hjälpas åt för att utbildning ska få högre status och bli mer synligt på SLU?
- Lars Johansson: utredare studentrekrytering, excellent lärare, SLU
- Linda Vidarv: Enhetschef vid Kommunikationsavdelningen, Studentrekrytering
3c. Contemplating learning with the more-than-human world
Room: -
In English
How can we understand the intrinsic connection between human well-being and our relationships with both the more-than-human world and ourselves?
This workshop invites participants to explore this question together.
- Fatima Osman Abdalla & Elin Boyer: Co-founders, of the organisation Kincentric Social Justice
3d. Meeting the students
Room: -
In English
What expectations do we have of students – and they of us?
In this workshop, we will jointly discuss how to build a shared vision between teachers and students, as well as how we can best prepare to meet new student groups.
- Erik Pelve: University Lecturer and Distinguished Teacher, Department of Animal Biosciences, SLU
3e. Integrating AI in learning activities
Room: -
In English
How can you integrate AI into your own learning activities?
In this workshop, you will be presented with examples of how this has been implemented in courses within the Master's programme in Environmental Communication and Management, as well as in other contexts. You will then can apply some of these ideas to your own teaching practice. Participants are encouraged to bring colleagues working in the same courses or programmes.
- Camilo Calderon & Malte Rödl: Distinguished Teachers/Researchers, Division of Environmental Communication, SLU
12.30–12.45
Avslutning
- Pär Forslund: prorektor
- Cecilia Almlöv: enhetschef, EPU
Avhämtning av lunchpåse