Hoppa till huvudinnehåll

Lokaler & mötesrum

Av-stöd har hand om service och teknisk support för undervisningssalar, videomötesrum och mötesrum.

Boka starthjälp

Vid bokning av starthjälp bokar man in att en tekniker från AV-stöd ska komma ut till en sal eller mötesrum för att säkerställa en säker uppstart av möte eller föreläsning.

Boka disputionshjälp

Vid bokning av disputationshjälp så bokas ett tekniktest och genomgång, tillsammans med de som ska delta i disputationen.

Tekniktestet och genomgången görs vid ett tillfälle några dagar före själva disputationen, så lokalen måste bokas för tekniktest av de som ansvarar för disputationen.

Vid tekniktestet går vi igenom tekniken i salen och svarar på frågor. De som ska delta på distans, har möjlighet att testa att koppla upp och prova deras kamera, ljud och uppkoppling i förväg.

Vid dagen för disputationen är vi med och hjälper till att starta igång. Därefter finns vi tillgängliga på telefon: 018-676600 #2

Felanmäla teknik

Vid felanmälningar för AV-teknik i lärosalar eller mötesrum sker detta via TOPdesk eller via telefon direkt till oss på AV-stöd. 018-676600 #2 
Vi går ut till den specifika salen för felsökning och årgärd. Vid akuta fel ring 018-676600 #2 

Beställa ny teknik/projekteringar

Vi tar emot önskemål gällande AV-utrustning och AV-tekniskt förbrukningsmaterial i lokaler och mötesrum.  

 

Alla tjänster bokas via IT:s självbetjäningsportal. 

Publicerad: 13 februari 2024 - Sidansvarig: fredrik.ericson@slu.se

Kontakt, IT-avdelningen

  • IT-Support: 018-67 6600
  • IT-Servicedesk / Tele-stöd: Tonval 1
  • Videokonferens / AV-stöd: Tonval 2
  • IT-support
  • support@slu.se

Besöksadresser IT-avdelningen

  • Alnarp Sundsvägen 4
    234 56 Alnarp
  • Skara Gråbrödragatan 19
    532 23 Skara
  • Skinnskatteberg Herrgårdsvägen
    739 31 Skinnskatteberg
  • Umeå Skogsmarksgränd
    901 83 Umeå
  • Uppsala Ulls hus, Almas allé 8
    756 51 Uppsala
Loading…