Kontaktinformation
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se
SLU har tillgång till flera digitala verktyg för att du ska kunna arbeta som vanligt hemifrån. Flera av verktygen är tillgängliga för samtliga medarbetare att använda efter behov.
VPN används för att ansluta till system och tjänster som man vanligtvis endast når när man sitter på kontoret. Det är dock viktigt att påpeka att många av de vanligaste systemen inte kräver VPN för att fungera. Exempel på sådana är t.ex.:
Mer information om hur du installerar VPN på din dator hittar du på länken nedan.
Läs mer om hur du installerar och använder VPN >>
För att inte överbelasta VPN ber vi dig som arbetar med filer att ladda ner dessa lokalt till er dator och sedan koppla ner er från VPN. I slutet på dagen eller när ni arbetat klart med dokumentet kopplar ni upp er mot VPN igen för att göra en synkronisering av arbetet. Instruktioner om hur ni gör detta finns i länken nedan.
På SLU finns det flera olika verktyg att använda för videomöten. Vi rekommenderar följande system prioriterat i ordningen nedan.
Teams rekommenderas starkt som huvudsakligt system för videomöten och går bra att använda även för chattande samt gemensamma arbetsytor.
Som anställd på SLU får du tillgång till hela office suiten som du får installera på upp till 5st enheter. Du kan även få tillgång till OneDrive med 1TB lagring och möjlighet att dela filer till med dina kollegor.
För att få tillgång till OneDrive behöver du följa instruktionerna i länken även om hur du installerar teams på din dator.
Allt eftersom SLU får tillgång till fler tjänster kommer den här sidan att uppdateras. För tillgång till system och program som är specifika för just dina arbetsuppgift rekommenderar vi er att kontakta närmsta chef för vidare instruktioner.
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se