Kontaktinformation
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se
Tänk på att alltid logga in i Zoom med AD-konto via Single Sign-On (SSO) när du ska använda Zoom. Skriv "slu-se" i SSO-rutan. Läs mer på sidan Börja använda Zoom om hur du loggar in.
Detta innebär att du emellanåt kan behöva logga in igen, även om du inte själv aktivt har loggat ut. Inloggning ska alltid ske via Single Sign On (SSO) med AD-namn och lösenord, antingen i webbportalen eller via Zoom-klienten/appen.
Vid SLU genomförs det en regelbunden kontroll av användarkonton i Zoom för att hantera konton som inte längre används. Förutsatt att du oftare än var 90:e dag använder ditt Zoom-konto och loggar in i Zoom vid dessa tillfällen, så kommer denna kontroll inte att påverka ditt konto. Om du gör ett längre uppehåll än 90 dagar så behöver du aktivt logga in igen för att få tillgång till en full licens.
Det är viktigt att emellanåt kontrollera om det finns någon uppdatering för Zoom-klienten. I Zoom-klienten på datorn finns det en meny som öppnas genom att klicka på den lilla profilbilden uppe i högra hörnet av fönstret. I menyn finns valet Check for Updates, som kontrollerar om det finns någon uppdatering att installera.
https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/201362233-Upgrade-update-to-the-latest-version
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se