Kontaktinformation
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se
Användning av datorer i studentdatorsalar är en integrerad del av många kurser. Behov av datorer och datorprogram och när de ska användas är en del av kursplanering.
Planera in programbeställningen
Rutiner för programbeställningar går ut på att integrera det med övriga delar av kursplaneringen och höja kvaliteten på programinstallationerna. Därför vill vi att samtliga program som skall finnas i datorsalarna under terminen beställs i samband med övrig kurs- och lokalplanering.
Viktigt datum
Krav på programvara som beställs
För att kunna installeras på studentdatorerna måste program uppfylla följande krav:
Det innebär att de program som ska användas i studentmiljön inte kan vara hur gamla som helst. Om du misstänker att ditt program inte uppfyller ovanstående krav, kontakta oss i god tid så att vi kan reda ut om installation är möjligt. Extrakostnader för program som kräver särskild anpassning eller manuell installation debiteras institutionen.
Vad finns redan intallerad på datorerna?
Kolla först att programvaran som du tänkte beställa är inte redan installerat. Här finns en länk till en lista av program redan installerade på studentdatorerna:
Programvara i publika datormiljön
Så här beställer du:
Om inte ditt program finns redan installerat kan du beställa via formuläret ”Beställ programvara i publika miljön”. Följande information behövs för en beställning:
OBS! Beställaren är ansvarig för beställning av licenser och licenskostnaderna, om inte SLU redan har site-licens eller motsvarande.
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se