Kontaktinformation
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se
IT-stöd erbjuder stationära och bärbara datormodeller som är speciellt utvalda för att hålla hög kvalitet och vara både stryktåliga och kraftfulla samtidigt som de har kraftigt rabatterade priser. De är även certifierade av IT-stöd och fungerar väl på SLU.
IT-support rekommenderar att du byter dator tidigast när den är 4-5 år gammal. Det är oftast då service och garantin har gått ut och tillverkaren slutar att supportera datorn med säkerhetspatchar och uppdateringar. Risken ökar därmed att datorn blir en säkerhetsrisk.
SLU har ett avtal med Atea för inköp av IT-produkter.
Gå till https://www.atea.se/eshop och logga in med vårt gästkonto för att se aktuellt pris och specifikationer för respektive datormodell. Kontakta IT-stöd för aktuellt kontonamn och lösenord till gästkontot. (Obs! Lösenord är bytt senast jan 2024.)
Beställningar görs på självserviceportalen. Orderformulär finns under Min Arbetsplats -> IT-inköp.
Standarddatorerna är rabatterade, har längre garanti, och utvalda bl a utifrån sina egenskaper sett från miljösynpunkt.
Vid beställning, var vänlig ange kostnadsställe samt projektnummer.
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se