Kontaktinformation
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se
Med en bärbar SLU-dator eller surfplatta med Windows från IT-stöd sparas din hemkatalog i bakgrunden så att du kan arbeta med filerna även om du för tillfället saknar nätverk/Internet-uppkoppling, till exempel när du är hemma. När du sedan kommer till jobbet och ansluter datorn till nätverket görs en automatisk synkning mellan det du har ändrat i datorn och det du sedan tidigare hade sparat i det centrala lagringsutrymmet. Så länge du befinner dig på jobbet sker synkningen kontinuerligt.
Om du har arbetat hemma utan nätverk/internet (exempelvis hemma utan VPN-uppkoppling):
Om du har arbetat på din stationära dator på SLU:
1. Logga in på din bärbara dator på SLU:s nätverk innan du lämnar SLU.
2. Låt filerna synkroniseras klart.
3. Kontrollera när det är klart i Synkroniseringscenter som du hittar i Kontrollpanelen.
4. Ta med den bärbara datorn hem.
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se