Förhållningssätt till SLUs egna ramavtal gällande rådande situation för Coronaviruset

Senast ändrad: 19 maj 2022

Under rådande omständigheter är det viktigt att tänka på att leveranstiderna kan bli längre än vanligt. Försök minimera effekterna av detta genom att lägga beställningar i så god tid som möjligt.

Vi ska i första hand alltid välja de leverantörer som SLU har avtal med.
Om en avtalsleverantör inte kan leverera av olika anledningar till följd av Coronaviruset, så kan vi välja en leverantör utanför avtalet, om det gäller leveranser som inte kan vänta.


Kontaktinformation

Vid frågor angående avtal, upphandling m.m. rörande inköp på SLU, vänligen kontakta inköpsenheten på upphandling@slu.se.

Vid frågor angående e-handel och beställningar i Proceedo kan du kontakta ehandel@slu.se.

Vid frågor om fakturor i Proceedo, kontakta fakturasupporten på levreskontra@slu.se.