Problem att se fakturabilder i Proceedo

Senast ändrad: 18 maj 2018
Logotype för systemet Proceedo. Skärmklipp.

Några användare har haft problem att se fakturabilder i Proceedo. Problemet löser sig enklast genom att använda webbläsarna Firefox eller Chrome.

Sedan övergången till Proceedo fakturahantering har vissa användare haft problem att se bilder av skannade fakturor. Problemet verkar oftast uppstå för användare som använder Internet Explorer vars datorer har Windows 7 (det finns dock personer som har Windows 7 där det ändå fungerar att se fakturabilder i Internet Explorer). Även personer med webbläsaren Microsoft Edge har haft problem.

Om du är drabbad av detta rekommenderar vi att du börjar med att testa om det fungerar med en annan webbläsare. Proceedo fungerar bäst med Mozilla Firefox och Google Chrome. Om du gärna vill använda Internet Explorer kan du se om det hjälper att installera om din dator med Windows 10 eller uppdatera drivrutinerna för grafikkortet. Kontakta IT-stöd eller din IT-samordnare för assistans med detta.

Om ovanstående ändå inte hjälper får ni vända er till proceedosupport@slu.se.