Kontaktinformation
Facility manager Serviceområde Ull:
Lee Farmer, 018-67 27 26
Service Ull:
service-ull@slu.se
018-67 12 20
Service Ull hjälper till med att sköta gemensamma servicefunktioner i serviceområdet Ulls hus och är ett viktigt stöd för personal och studenter i huset. Det innefattar t.ex. godsmottagning och vissa närservicetjänster. Service Ull bistår också med viss överenskommen service i andra byggnader på Campus Ultuna, se "Övriga byggnader Ultuna". Vi hjälper också till med service knuten till forskning och undervisning.
Vår facility manager kan svara på allmänna frågor om vad Service Ull kan hjälpa till med, eller slussa dig vidare till rätt person.
Tjänsterna som tillhandhålls av Service Ull är indelade i standardtjänster som alla i huset har tillgång till och tilläggstjänster som är särskilt avtalade tjänster. Det finns också extratjänster som kan beställas från den campusgemensamma serviceorganisationen i den mån tillgängliga resurser finns och tjänsten ryms inom kompetensområdet. Service Ull är en del av avdelningen för infrastrukturs serviceverksamhet.
Andra delar av servicen i husen sköts av SLU-gemensamma funktioner som t ex AV- och IT-stöd och lokalbokning. För frågor som rör dessa områden kan du vända dig till respektive central funktion, se kontaktuppgifter på sidan för aktuellt område.
Behöver du kontakta någon på Service Ull? Du hittar en presentation och en lista över medarbetarna här.
Mottagning i befintlig godsmottagning och intern distribution inom serviceområdet av försändelser. Uppsamlingsstation för utgående specialförsändelser för upphämtning av extern speditör.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Avtalshantering (leasing och service). Leverantörskontakter.
Förbrukning tillkommer. Extra kaffetjänst faktureras.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Enligt överenskommen och dokumenterad standard för serviceområdet. För serviceområdena VHC och Ull i Uppsala har tjänsten beslutats vara obligatorisk och betraktas som standardtjänst.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Traditionellt vaktmästeri samt byte av ljuskällor, mindre omflyttningar, intern distribution av t.ex. frukt, tidningar, papper etc., låskolvsbyten.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Tömning av miljöstationer och sopkärl samt bortforsling till soprum. Rengöring i närmiljö.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Leverantörskontakter, avtal och frågor rörande de fruktkorgar som ingår i överenskommet servicepaket.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Leverantörskontakter, avtal och frågor rörande inomhusväxter. Leverantörskostnaden belastar mottagaren genom direktfaktura.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Prenumeration och distribution enligt överenskommet servicepaket, av serviceområdets gemensamma tidningstjänster.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Leverantörskontakter, avtal och frågor rörande de vattenautomater i husens lunchrum som ingår i överenskommet servicepaket.
Extra vattenstationer utöver lunchrum kan erbjudas som tilläggstjänst.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Facility manager Serviceområde Ull:
Lee Farmer, 018-67 27 26
Service Ull:
service-ull@slu.se
018-67 12 20