Kontaktinformation
För frågor om e-handel och beställningar i Proceedo kontakta ehandel@slu.se
Frågor om fakturor i Proceedo ställs till levreskontra@slu.se
För frågor om inköp kontakta inköpsenheten upphandling@slu.se
Här nedan hittar du de vanligaste frågorna gällande beställning och attest i Proceedo och våra svar på dem.
Vissa avtalsleverantörer har även s.k. fritextformulär kopplade till sig i systemet. Dessa kan du använda om du vill beställa en produkt från leverantören som inte finns i Proceedo.
I undantagsfall kan beställning få göras utanför Proceedo, vilka undantagen är beskrivs på inköpsenhetens webbsida för e-handel.
Mer information om hur du använder en rekvisitionsblankett hittar du här.
Mer information om rekvisitioner för terminalglasögon hittar du i våra elektroniska handböcker.
Om någon annan ska slutattestera beställningen innan de fyra dagarna har gått krävs att en delegering läggs in i Proceedo. Information om hur du delegerar attesträtt hittar du här.
Om delegering saknas och det är så bråttom att det är kritiskt, får beställningen göras vid sidan av Proceedo och den beställning man gjort i systemet ska tas bort så att den inte senare skickas till leverantören. Observera att ett sådant avsteg från Proceedo är ett undantag och måste kunna motiveras.
Mer information om inleveranser hittar du här.
Det finns fler olika sätt att få support i Proceedo.
Ännu inga övriga frågor.
För frågor om e-handel och beställningar i Proceedo kontakta ehandel@slu.se
Frågor om fakturor i Proceedo ställs till levreskontra@slu.se
För frågor om inköp kontakta inköpsenheten upphandling@slu.se
Länkar till manualer för Proceedo finns både på Proceedos förstasida och på webbsidan för Beställning i Proceedo.