Kommande deadlines
-
tisdag, 15 september
Här hittar du information som berör kursbokningar, digitala scheman och svar på några av de vanligaste frågorna.
Beställning av lokaler till kurs skickas in via TimeEdit Preferences. Via knapparna ovan når du schemabeställningsmallar för respektive ort.
Skriftlig salstentamina beställs via TimeEdit Exam.
Mer information om salstentamina finns på Tentamensservices webbsida.
För distansundervisning på SLU rekommenderas verktyget Zoom – detta möte bokas själv av kursledaren/föreläsaren.
För disputationer och avhandlingar som kräver publik sändning hänvisas att boka Zoom Webinar. Detta gör man hos Support@slu.se
Mer info om Zoom Webinar vid disputationer.
Önskas starthjälp eller teknisk support kontakta Support@slu.se, 018-676600
Du kan läsa mer om undervisning i Zoom på Lärande och digitaliserings sidor.
Har du frågor om hur systemet fungerar eller behöver hjälp med dina bokningar i TimeEdit, är du välommen att kontakta Lokalbokningen.
När lokalbokning/tentamensservice har tilldelat lokaler skickas ett mejl ut som bekräftar att bokningen är klar. Då finns ett antal saker du behöver kontrollera och känna till.
När du har fått bokningsbekräftelsen är det viktigt att du kontrollerar att ditt schema stämmer. Detta gör du i Timeedit Viewer.
Meddela lokalbokningen via mejl om eventuella felaktigheter så snart som möjligt.
Du kan själv som kursledare komplettera/ändra information i bokningen såsom schematitel, kommentar, gästlärare (ej personal) och plats (ej lokal) tex. kunskapsträdgården. Information kring hur du gör finns i TE Viewer - manual för personal
Behöver du ändra tid, lokal eller antal studenter i ditt schema då mejlar du lokalbokningen. Var tydlig med vad du vill ändra och/eller ta bort.
Alnarp - kontakta lokalbokning.alnarp@slu.se
Umeå/Uppsala - kontakta lokalbokning@slu.se
Uppsala - alla institutioner kontaktar tentamen@slu.se vid ändring.
Alnarp - alla institutioner kontaktar tentamen.alnarp@slu.se vid ändring.
Umeå - alla institutioner kontaktar tentamen.umea@slu.se vid ändring.
Behöver du göra ändringar eller avboka teknikhjälp kontaktar du AV-stöd via support@slu.se.
Under de utfällbara rubrikerna nedan kan du titta på instruktionsfilmer om hur du använder beställningsformuläret. Vill du hellre läsa instruktionerna kan du göra det i manualen TE Preferences för beställare.
I den här videon visas knapparnas funktioner och hur fält kan anpassas efter ditt behov i kalender- och listvyn.
Med kalendervyn avses den övre delen av formuläret. Med listvyn avses den nedre delen av formuläret som visas efter att du dragit ut dina bokningar i kalendern.
Det är viktigt att arbetet sparas med jämna mellanrum.
Filmen visar hur du genom att logga in i TE Preferences når aktuellt beställningsformulär och kan börja registrera schemaunderlaget.
Filmen visar hur du väljer din kurskod.
Filmen visar hur en eller flera personer kan skriva och redigera samma schemaunderlag.
Filmen visar skillnaden på de två alternativen och när du kan använda dem.
Filmen visar hur du i kalendervyn markerar var och när du vill ha dina undervisningstillfällen.
Filmen visar hur du kan justera dina önskemål innan du skickar in formuläret till Lokalbokningen. När du skickar in ditt formulär blir det låst och du behöver kontakta lokalbokningen som öppnar upp formuläret så att du kan göra dina ändringar innan du skickar in det igen.
Filmen visar hur du granskar ditt schema för att säkerställa att allt är korrekt innan du skickar in det till Lokalbokningen.
Filmen visar hur du skickar in ditt schemaunderlag till Lokalbokningen.
Filmen visar saker som är bra att tänka på när du fyller i ditt schema för att underlätta kommunikationen mellan Lokalbokningen och dig som beställare.
Om du behöver boka en lokal för förberedelse eller efterarbete, exempelvis vid laborationer, kan du boka dessa genom Preferencesformläret. I formuläret behöver du:
Lokalen kommer då att bokas den angivna tiden, men inte synas i studenternas digitala schema. Du som undervisar kan se bokningen genom att logga in i TimeEdit som personal.