Kommande deadlines
-
lördag, 15 november
Här hittar du information som berör kursbokningar, digitala scheman och svar på några av de vanligaste frågorna.
Beställning av lokaler till kurs skickas in via TimeEdit Preferences. Via knapparna ovan når du schemabeställningsmallar för respektive ort.
Skriftlig salstentamina beställs via TimeEdit Exam.
Mer information om salstentamina finns på Tentamensservices webbsida.
För distansundervisning på SLU rekommenderas verktyget Zoom – detta möte bokas själv av kursledaren/föreläsaren.
För disputationer och avhandlingar som kräver publik sändning hänvisas att boka Zoom Webinar. Detta gör man hos Support@slu.se
Mer info om Zoom Webinar vid disputationer.
Önskas starthjälp eller teknisk support kontakta Support@slu.se, 018-676600
Du kan läsa mer om undervisning i Zoom på Lärande och digitaliserings sidor.
Har du frågor om hur systemet fungerar eller behöver hjälp med dina bokningar i TimeEdit, är du välommen att kontakta Lokalbokningen.
När lokalbokning/tentamensservice har tilldelat lokaler skickas ett mejl ut som bekräftar att bokningen är klar. Då finns ett antal saker du behöver kontrollera och känna till.
När du har fått bokningsbekräftelsen är det viktigt att du kontrollerar att ditt schema stämmer. Detta gör du i Timeedit Viewer.
Meddela lokalbokningen via mejl om eventuella felaktigheter så snart som möjligt.
Du kan själv som kursledare komplettera/ändra information i bokningen såsom schematitel, kommentar, gästlärare (ej personal) och plats (ej lokal) tex. kunskapsträdgården. Information kring hur du gör finns i TE Viewer - manual för personal
Behöver du ändra tid, lokal eller antal studenter i ditt schema då mejlar du lokalbokningen. Var tydlig med vad du vill ändra och/eller ta bort.
Alnarp - kontakta lokalbokning.alnarp@slu.se
Umeå/Uppsala - kontakta lokalbokning@slu.se
Uppsala - alla institutioner kontaktar tentamen@slu.se vid ändring.
Alnarp - alla institutioner kontaktar tentamen.alnarp@slu.se vid ändring.
Umeå - alla institutioner kontaktar tentamen.umea@slu.se vid ändring.
Behöver du göra ändringar eller avboka teknikhjälp kontaktar du AV-stöd via support@slu.se.