Kontaktinformation
Tf. Facility manager Serviceområde VHC:
Lee Farmer, 018-67 27 26
Service VHC:
vhc-service@slu.se
018-67 30 20
Reception VHC:
vhc-reception@slu.se
Tel: 018-67 30 10
Service VHC hjälper till med att sköta gemensamma servicefunktioner i serviceområdet VHC och är ett viktigt stöd för personal och studenter i huset. Det innefattar t.ex. godsmottagning och vissa närservicetjänster. Vi hjälper också till med service knuten till forskning och undervisning.
Vår facility manager kan svara på allmänna frågor om vad Service VHC kan hjälpa till med, eller slussa dig vidare till rätt person.
Tjänsterna som tillhandahålls av Service VHC är indelade i standardtjänster som alla i huset har tillgång till och tilläggstjänster som är särskilt avtalade tjänster. Det finns också extratjänster som kan beställas från den campusgemensamma serviceorganisationen i den mån tillgängliga resurser finns och tjänsten ryms inom kompetensområdet. Service VHC är en del av avdelningen för infrastrukturs serviceverksamhet.
Andra delar av servicen i huset sköts av SLU-gemensamma funktioner som t ex AV- och IT-stöd och lokalbokning. För frågor som rör dessa områden kan du vända dig till respektive central funktion, se kontaktuppgifter på sidan för aktuellt område.
Anmälningar om fel- och serviceärenden tas om hand av Service VHC och vidarebefodras vid behov till hyresvärden Akademiska Hus. Din anmälan gör du under rubriken Ärendeanmälan.
Behöver du kontakta någon på Service VHC? Du hittar en presentation och en lista över medarbetarna här.
Rondering, hämtar, diskar, autoklaverar och levererar olika labbutrustningar och media. Service och kontakt med leverantörerna när det gäller utrustningen.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Praktisk hantering enligt överenskommelse med berörd verksamhet. Det är dock alltid enheten som producerar avfallet som är ansvarig för dokumentation och laguppfyllnad.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Hantering och förmedling av gas till användare, ansvar för gasnät.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Mottagning i befintlig godsmottagning och intern distribution inom serviceområdet av försändelser. Uppsamlingsstation för utgående specialförsändelser för upphämtning av extern speditör.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Avtalshantering (leasing och service). Leverantörskontakter.
Förbrukning tillkommer. Extra kaffetjänst faktureras.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Enligt överenskommen och dokumenterad standard för serviceområdet. För serviceområdena VHC och Ull i Uppsala har tjänsten beslutats vara obligatorisk och betraktas som standardtjänst.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Traditionellt vaktmästeri samt byte av ljuskällor, mindre omflyttningar, intern distribution av t.ex. frukt, tidningar, papper etc., låskolvsbyten.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Beställning och utlämning av fysiska kontorsnycklar där sådana finns till intern personal samt passerkortshantering inkl behörigheter till externa entreprenörer.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Tömning av miljöstationer och sopkärl samt bortforsling till soprum. Rengöring i närmiljö.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Hämta, märka, väga, lämna, sortera, fakturahantering, leverantörskontakt.
Tjänstekategori: Extratjänst
Omhändertagande och bortforsling av djurkadaver. Tjänsten klassas som lätt alternativt tung transport beroende på fordon som åtgår.
Tjänstekategori: Extratjänst
Daglig rondering, service, städning och hantering av stopp, fel och service. Samordnare av leverantörer kring detta.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Skötsel av ridhus, "sladda" ridhus.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Enligt tjänstebeskrivning (på SharePoint).
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Tf. Facility manager Serviceområde VHC:
Lee Farmer, 018-67 27 26
Service VHC:
vhc-service@slu.se
018-67 30 20
Reception VHC:
vhc-reception@slu.se
Tel: 018-67 30 10