Dekanbrev

Senast ändrad: 27 juni 2024
Dekan Torleif Härd, foto.

Vi vill önska de bästa av kolleger en riktigt härlig sommar.

Efter en lite försenad och ganska kylslagen vår är nu sommaren här! Det är varmt soligt och vackert och vi njuter verkligen av det. Samtidigt är man (i skrivande stund) orolig över bristen på regn – vi vill verkligen inte ha någon upprepning av torkan 2018.

Det har som vanligt varit en intressant vår i fakultetsledningen. Vi har haft kvalitetsdialoger med alla institutionsledningar – stort tack alla för det arbete ni la ned för detta. Nu har vi en bas för årliga uppföljningar. Fakultetsnämnden går också vidare med det arbete med översyn av våra ämnesområden som vi påbörjade våren 2022. Vid nämndens möte nu i dagarna diskuterades till exempel vägen fram för ämnet livsmedelsvetenskap.

Jag vill tacka er alla för vårterminens arbeten. Prodekan Sara Hallin och jag önskar er en härlig sommar med mycket vila och umgänge med nära och kära.

Torleif