Livet. Vad är livet egentligen? Det vi inte kan leva utan.
Så inleds SLU:s nya reklamfilm som visas på TV4 just nu. Den syftar till att bygga känslor kring de livsviktiga ämnesområden där SLU är verksamma med utbildning och forskning.
Att förmedla budskap genom känslor är ett vetenskapligt bevisat effektivt sätt att nå ut till en tilltänkt målgrupp. SLU:s målgrupp för den här satsningen är en bred allmänhet, med syftet att öka kännedomen om vårt lärosäte i många åldersgrupper.
Vi vet sedan tidigare att det finns ett samband mellan kännedom och anseende för SLU vilket innebär att om vi ökar kännedomen kommer även anseendet att öka. Ökad kännedom och anseende kommer att göra det enklare att rekrytera rätt kompetens på både personal och studenter.
Under kampanjen kommer vi att visa tre olika filmsnuttar i TV4 och TV4 play under Nyhetsmorgon oktober-december 2025. Utöver detta syns vi även på Youtube, på bio i Uppsala och i lokaltrafiken i Skåne och Västerbotten. Håll ögonen öppna!