Kontaktinformation
Service Alnarp:
5600@slu.se
040-41 56 00
Service Alnarp hjälper till med att sköta gemensamma servicefunktioner på campus. Det innefattar t ex godsmottagning, och vissa närservicetjänster. Vi hjälper också till med service knuten till forskning och undervisning.
Vår facility manager kan svara på allmänna frågor om vad Service Alnarp kan hjälpa till med, eller slussa dig vidare till rätt person.
Tjänsterna som tillhandahålls av Service Alnarp är indelade i standardtjänster som alla i huset har tillgång till och tilläggstjänster som är särskilt avtalade tjänster. Det finns också extratjänster som kan beställas från Service Alnarp i den mån tillgängliga resurser finns och tjänsten ryms inom kompetensområdet. Service Alnarp är en del av avdelningen för infrastrukturs serviceverksamhet.
Andra delar av servicen på campus sköts av SLU-gemensamma funktioner som t ex AV- och IT-stöd och lokalbokning. För frågor som rör dessa områden kan du vända dig till respektive central funktion, se kontaktuppgifter på sidan för aktuellt område.
Anmälningar av fel- och serviceärenden tas omhand av Service Alnarp och vidarebefordras vid behov till hyresvärden Akademiska Hus.
Behöver du kontakta någon på Service Alnarp? Du hittar en presentation och en lista över medarbetarna här.
Service Alnarp tillhandahåller följande servicefunktioner:
Traditionellt vaktmästeri samt byte av ljuskällor, mindre omflyttningar, intern distribution av t.ex. frukt, tidningar, papper etc., låskolvsbyten.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Mottagning i befintlig godsmottagning och intern distribution inom serviceområdet av försändelser. Uppsamlingsstation för utgående specialförsändelser för upphämtning av extern speditör.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Tömning av miljöstationer och sopkärl samt bortforsling till soprum. Rengöring i närmiljö.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Praktisk hantering enligt överenskommelse med berörd verksamhet. Det är dock alltid enheten som producerar avfallet som är ansvarig för dokumentation och laguppfyllnad.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Beställning och utlämning av fysiska kontorsnycklar där sådana finns till intern personal samt passerkortshantering inkl behörigheter till externa entreprenörer.
Tjänstekategori: Standardtjänst
Avtalshantering (leasing och service). Leverantörskontakter.
Förbrukning tillkommer. Extra kaffetjänst faktureras.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Enligt överenskommen och dokumenterad standard för serviceområdet. För serviceområdena VHC och Ull i Uppsala har tjänsten beslutats vara obligatorisk och betraktas som standardtjänst.
Tjänstekategori: Tilläggstjänst
Service Alnarp:
5600@slu.se
040-41 56 00