Dags för anmälan till tävlingen Forskar Grand Prix

Publicerad: 22 mars 2017

I höst är det åter dags för tävlingen mellan SLU och Uppsala universitet om vilket universitets forskare som kan presentera sin forskning på bästa sätt på bara några minuter. Alla SLU-forskare i Uppsala är välkomna att anmäla sig senast den 12 maj.

Den 29 september arrangerar SLU tillsammans med Uppsala universitet en deltävling av Forskar Grand Prix, en tävling i det bästa sättet att presentera och kommunicera forskning.

Vill du vara med och presentera din forskning i Forskar Grand Prix i tävlingen mot Uppsala universitet? Skriv ett mejl till forskningssekreterare Marnie Hancke med en beskrivning av din forskning på högst 100 ord senast den 12 maj. Se kontaktuppgifter nedan.

Förra året kom forskaren Marlene Andersson på VH-fakulteten på en mycket hedrande andra plats i riksfinalen med sin presentation om att framställa konstgjord spindeltråd.

Vinnaren i deltävlingen går vidare till Forskar Grand Prix finalen i Stockholm den 28 november.

Fakta:

Forskar Grand Prix är en nationell tävling där forskare tävlar om vem som gör den bästa presentationen av sin forskning på mycket kort tid. Presentationen ska vara så fängslande, inspirerande och pedagogisk som möjligt. En expertjury och publiken bedömer insatserna och utser tillsammans en vinnare. Tävlingen ägde rum första gången hösten 2012 och går av stapeln för sjätte året 2017.

Forskar Grand Prix arrangeras av Vetenskap & Allmänhet, Formas, Forte, Vetenskapsrådet och Vinnova.

Till Forskar Grand Prix hemsida

Marnie Hancke
Forskningssekreterare
Fakulteten för naturresurser och jordbruksvetenskap, SLU