Public 360 är SLU:s system för ärende- och informationshantering, där till exempel alla beslutsdokument och protokoll läggs in.
Söka i Public 360
Alla medarbetare vid SLU kan söka fram och läsa protokollen i Public 360.
För att kunna öppna filer i Public 360 måste du i dagsläget använda Internet Explorer som webbläsare och Adobe Acrobat eller någon annan pdf-läsare som standardprogram för pdf-filer. Microsoft Edge fungerar inte.
En uppgradering av Public 360 är planerad att vara klar till sommaren 2021, och då upphör webbläsarberoendet.
Om du inte kan öppna en fil i Public 360 trots att du har rätt webbläsare, kontakta patrik.spanning.westerlund@slu.se.
Lägga in i Public 360
För att kunna registrera i systemet behöver du minst behörighet som handläggare. Kontakta it-stod@slu.se om du saknar åtkomst till Public 360.
Grundläggande krav för full funktionalitet i Public 360:
- Internet Explorer är den webbläsare som stöds. Microsoft Edge stöds ej!
- Office 2013 eller Office 2016 fungerar ihop med Public 360.
- Acrobat Reader eller annan PDF-läsare behöver vara installerad på datorn för att kunna öppna PDF-filer från Public 360.
- Om Microsoft Edge används som standardprogram för PDF behöver det ändras till exempelvis Acrobat Reader.
- Public 360 plugin för Office ska vara installerat på datorn. Användare med standarddator inköpt via IT-stöd har det automatiskt installerat på sin dator. Om pluginet saknas på datorn kontar IT-stödsanslutna kunder it-stod@slu.se, övriga kontaktar sin IT-samordnare.
- Titta igenom de instruktionsfilmer som har skapats om ärendehantering i Public 360.