Internationell studentbarometer ISB

Publicerad: 03 november 2023
En bild av en man som ler mot kameran och texten "Add your voice"

SLU kommer under hösten att delta i International Student Barometer 2023 (ISB), en enkätundersökning för internationella studenter. Undersökningen genomförs under perioden 6 november till 10 december, och alla internationella studenter som studerar vid ett kandidatprogram eller mastersprogram (inklusive utbytesstudenter) vid SLU kommer att få ett e-postmeddelande till sin SLU-adress med en länk för att besvara den.

International Student Barometer, ISB, är en av de största undersökningarna i sitt slag. Undersökningen syftar till att ge bättre kunskap om internationella studenters erfarenhet av att studera vid SLU.

Undersökningen innehåller frågor om utbildning, mottagning, karriärstöd, studiemiljö och skälen till att välja SLU. Undersökningen utvärderar också vad studenterna värderar mest och om de skulle rekommendera SLU till andra. Resultaten jämförs med andra internationella och svenska universitet som deltar i undersökningen i år.