Ledarskapsdag på SLU Alnarp - med lantmästarstudenterna

Publicerad: 05 december 2018

Behöver du utveckla ditt ledarskap? Dagens lantbruksföretag blir allt större och antalet anställda ökar, vilket ställer högre krav på ledarskapet. Det är en utmaning som lantmästarstudenterna på SLU Alnarp vill uppmärksamma genom att arrangera en förmiddag om ämnet. Den 10 december delar fyra inspirerande föreläsare delar med sig av sina erfarenheter av både teori och praktik.

Tillsammans med Kompetenscentrum företagsledning och Partnerskap Alnarp har studenterna planerat en förmiddag med fokus på ledarskap. Dagen kommer att bjuda på föreläsning av fyra olika personer som pratar om sina erfarenheter av ledaskap. Under dagen presenterar studenterna även varsin poster som handlar om ledarskap inom olika organisationer.

Linda Tufvesson inleder dagen, under flera år har hon deltagit och föreläst på SLU:s chefs- och ledarskapskurser. Under hennes föreläsning kommer fokus ligga på vilka svårigheter man kan stöta på som chef eller ledare i akademiska miljöer.

Större enheter och mera anställda gör att man som ledare behöver ha tydliga rutiner som alla på företaget känner till. Detta är något som Kent Nilsson ägare av Annelövsgrisen och Cecilia Klasson förman i Annelövsgrisen jobbar med. Under dagen kommer de att prata om hur deras organisation är uppbyggd med rutiner och medarbetare.

Med ett företag som är under utveckling kan det ibland vara svårt att få en kommunikation som fungerar och konflikter kan uppkomma. Camilla Ländin jobbar som organisationskonsult, entreprenör och driver företaget Prima Utveckling. Camilla har jobbat i många år med processledning, ledarskap och grupputveckling. Under dagen kommer Camilla att prata om vilka konflikter som kan uppstå och hur man hantera dessa konflikter.

Tid: 10 december, kl. 08.00-12.15

Plats: Craaford SLU Alnarp

Kontakt: Anton Björkqvist, anbt0004@stud.slu.se, 0707-716028

För anmälan och info om dagen klicka på länken nedan.

Program och anmälan