Ny utlysning av medel inom One Health

Publicerad: 02 februari 2022
Sticklingar som växer, foto.

Om du är intresserad av tvärvetenskaplig forskning med framtidsfokus finns det möjlighet att söka medel från SLU Future One Health. Utlysningen syftar till att stödja SLU-forskare i arbetet med transdisciplinära forskningsansökningar inom One Health. Ansökningar beviljas med max 200 000 kronor. Sista ansökningsdag 1 maj 2022.

SLU Future One Health finansierar aktiviteter såsom pilotstudier, förstudier, litteraturöversikter, konsortiummöten eller konsultationer (illustratörer, kommunikatörer, mentorskap) för att förbättra projektförslag som ska lämnas in till Formas, VR, Forte, Horizon EU eller andra relevanta finansiärer .

Finansieringen ska resultera i ett transdisciplinärt One Health-forskningsförslag i slutet av 2023. Detta förslag ska involvera mer än en SLU-fakultet och innehålla lön för SLU-personal (helst på doktorand- eller post doc-nivå).

Till utlysningen och mer information om hur du ansöker.

Välkommen med din ansökan!

/SLU Future One Health