SLU deltar under World Urban Forum

Publicerad: 06 februari 2020
Logotyp World Urban Forum 2020

Den 8 -13 februari 2020 anordnar UN Habitat för tionde gången World Urban Forum (WUF10) – världens största konferens för hållbar stadsutveckling. I år kommer SLU att delta genom att arrangera ett sidoevenemang där forskningsresultat presenteras, samt genom en mässmonter under forumets 'Urban Expo'.

World Urban Forum lyfter fram en av de mest angelägna frågorna som världen står inför idag: snabb urbanisering och dess inverkan på samhällen, städer, ekonomier, klimatförändringar och politik. SLU: s deltagande stöds av SLU Global och leds av Zeinab Tag-Eldeen, forskare vid Institutionen för stad och land och samordnare för forskningsplattformen Sparking Research into Global Transformation.

Läs mer på engelsk sida.

Fakta:

Forskningsprojekt vid SLU som presenteras på World Urban Forum 2020:

• Connecting City2Arts

Zeinab Tag-EldeenForskare vid Institutionen för stad och land; Avdelningen för Landskapsarkitektur

Telefon: +46 18 672318, +46 7073116 00
E-post: zeinab.tag.eldeen@slu.se