Välkommen till AEM:s seminarieserie

Publicerad: 22 oktober 2019

Viktiga klassiker, kvalitativa metoder och lantbruk i Kanada - vinterns seminarier vid institutionen för arbetsvetenskap, ekonomi och miljöpsykologi, AEM, spänner över ett brett register. Under november och december arrangerar vi en serie informella seminarier på Slottet, SLU Alnarp efter initiativ av medarbetarna . Välkommen att delta i mån av plats!

Onsdagen 6 november
Classic seminar.
kl 13.00-15.30, Lilla sessionssalen, Slottet
SLU:s gästforskare Eric Micheels från Department of Agricultural and Resource Economics, University of Saskatchewan behandlar boken ”The Theory of the Growth of the Firm” som skrevs av Edith Penrose 1959. Boken har haft stor betydelse för synen på entreprenörskap, företagande och innovation och är fortfarande aktuell i dagens forskning och utbildning.
Ett arrangemang i samarbete med RådNu, SLU Skara. Videolänk till Nonnenrummet, Skara.

Måndagen 11 november
Kvalitativa metoder med inriktning mot reflexivitet och källkritik.
kl 9.30-10.30, Lilla sessionssalen, Slottet
Mats Alvesson är professor i företagsekonomi vid Lunds Universitet och särskilt insatt i frågor som rör kvalitativ forskningsmetodik. Ett arrangemang av våra doktorander som deltagit i en av hans mycket uppskattade kurser under våren.

Onsdagen 20 november
Canadian agriculture.
15.00-16.00, Lilla sessionssalen, Slottet
Eric Micheels, Associate Professor, Department of Agricultural and Resource Economics, University of Saskatchewan. On sabbatical leave at SLU.

Onsdagen 18 december
Research and collaboration opportunities.
15.00-16.00 (matsalen, Slottet)
Eric Micheels, Associate Professor, Department of Agricultural and Resource Economics, University of Saskatchewan. On sabbatical leave at SLU.