Kontaktinformation
Ekonomiavdelningen
Box 7086, 750 07 Uppsala
Besöksadress: Ulls hus, Almas allé 8
Ekonomiavdelningen är en del av universitetsadministrationen. Vi ansvarar för utbetalningar, inbetalningar, ekonomisk redovisning samt inköp och upphandling.
Våra mål är
Vi uppnår detta genom att ge god service samt bevaka lagar och förordningar.
Ekonomichef Sven Carlsson
Se även inköpsenhetens webbsidor.
Inköpsenheten har en strategisk och samordnande funktion när det gäller större inköp och upphandlingar. Inköpsenheten utgör SLU:s kommersiella expertfunktion och upphandlarna är projektledare vid större upphandlingar.
Enheten tar initiativ till samordning av upphandlingar på områden där detta innebär kostnadseffektiviseringar för SLU samt bevakar regelverk och informerar om rutiner, bestämmelser och avtal. Enheten genomför alla upphandlingar av ramavtal och upphandlingar över det s k tröskelvärdet för EU-upphandlingar samt ger råd och stöd till verksamheten vid andra typer av inköp och upphandlingar.
Frågor om | Mejladress |
Inköp och upphandling | upphandling@slu.se |
Beställningar i Proceedo* | ehandel@slu.se |
* Proceedo är SLU:s system för att utföra beställningar och hantera leverantörsfakturor.
Henning Richardsson är inköpschef.
Övriga medarbetare på enheten:
Micael Berner | e-handel |
Ida Fagrell | Avtalscontroller |
Emma Gurnell | Upphandling |
Maria Holm | e-handel |
Tobias Hägglund | Upphandling |
Maria Höglund | Upphandling |
Hanna Spångberg | Upphandling |
Anders Östman | Upphandling |
Redovisningsenheten ansvarar för allmänna redovisningsfrågor, ekonomimeddelanden, ekonomihandboken, momsfrågor, fördelning av anslag till fakulteterna, transfereringar, anläggningar samt internkontroll och uppföljning. Enheten handhar även förvaltning m.m. av SLU:s stiftelser.
Universtitetsadministrationens, bibliotekets och Univeristetsdjursjukhusets controllers är också en del av enheten.
Frågor om | Mailadress |
Allmänna redovisningsfrågor | redovisning@slu.se |
Inläsning av filer till UBW | ubwinlasning@slu.se |
Stiftelser | stiftelser@slu.se |
Åsa Cervin Hedfors är redovisningschef
Övriga medarbetare på enheten:
Christina Andersson | Redovisningsekonom - inriktning anslag, personalkostnader |
Petter Bremer | Redovisningsekonom, ekonom stiftelsefrågor, stiftelseansvarig |
Petra Dittlau | Controller för Universitetsdjursjukhuset |
Olof Jonsson | Redovisningsekonom - inriktning projektredovisning, kapital |
Ann-Louise Munther | Controller för SLU bibliotek samt IT-avdelningen. |
Jenny Sandell | Redovisningsekonom - inriktning anläggningar |
Evelina Thorsell | Controller för avdelningen för service, säkerhet och miljö |
Carl-Stefan Von Engeström | Controller för fastighetsavdelningen |
Petra Westholm | Ekonom - inriktning byggprojekt vid fastighetsavdelningen, övergripande ekonom för U-adm övrigt |
Reskontraenhetens huvuduppgift är hantering av utbetalningar från / inbetalningar till SLU.
Enheten:
* Proceedo är SLU:s system för att utföra beställningar och hantera leverantörsfakturor
Frågor om | Mailadress |
Behörigheter och fakturahantering i Proceedo, utbetalningar | proceedosupport@slu.se |
Anläggningsregister | inv-reg@slu.se |
Upplägg nya kundnummer, kundreskontra | kundreskontra@slu.se |
Stiftelser | stiftelser@slu.se |
Enhetschef för reskontraenheten är Elin Kamara Jakobsson
Övriga medarbetare är:
Yasemin Asker | Stöd Lokaler och proceedosupport |
Madeleine Belin | Proceedosupport |
Mesumbe Donatus Ekaney | Proceedosupport, inbetalningar |
Linnéa Egnell | Proceedosupport, stöd IT-avdelningen |
Pascale Hannouch | Stöd avd. för service, säkerhet och miljö |
Florentina Harko | Stöd Universitetsdjursjukhuset, UDS |
Henrietta Hellström | Externa forskningskontrakt och stiftelser, stöd UDS |
Danja Holzschuh | Fakturering ut, inbetalningar och inkassoärenden. |
Roger Jansson | Fakturering ut, inbetalningar och inkassoärenden. |
Malin Kling | Stöd biblioteket och IT-avd samt anläggningar och externa forskningskontrakt |
Åsa Laurén | Externa forskningskontrakt |
Susanne Levander | Stöd fastighetsavdelningen |
Carina Wadberg | Externa forskningskontrakt |
Anna Wallin | Proceedosupport |
Systemgruppen ansvarar för anskaffning, förvaltning, utveckling och underhåll av systemen UBW (Unit4 Business World) (SLU:s huvudsakliga ekonomisystem) och Proceedo (system för att utföra beställningar och hantera leverantörsfakturor).
Som systemförvaltare ansvarar gruppen för support avseende ovanstående systems hantering och drift. Registervård och rapportutveckling i UBW hanteras också här. Gruppen ansvarar även för användarstöd i form av support via telefon och mejl, användarhandledningar, elektroniska guider m.m.
Frågor om | Mejladress |
|
I systemgruppen arbetar:
Fredrik Langell |
Erica Löfgren |
Anita Olofsson |
Ekonomiavdelningen
Box 7086, 750 07 Uppsala
Besöksadress: Ulls hus, Almas allé 8
Merparten av innehållet på sidorna under Organisation & styrning läggs upp av planeringsavdelningen och ledningskansliet. Behöver du komma i kontakt med någon där? Du hittar presentationer och personallistor här för planeringsavdelningen och ledningskansliet, liksom kontaktuppgifter till internrevisionen.
SLU, Sveriges lantbruksuniversitet, har verksamhet över hela Sverige. Huvudorter är Alnarp, Uppsala och Umeå. SLU är miljöcertifierat enligt ISO 14001. • Telefon: 018-67 10 00 • Org nr: 202100-2817 • Om medarbetarwebben • SLU:s fakturaadress • Om SLU:s webbplatser • Vid KRIS