För nit och redlighet

Publicerad: 06 december 2019

Utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst” delades den 6 december ut vid Sveriges lantbruksuniversitet i Umeå

Mottagarna kunde välja mellan en guldmedalj, konstföremål eller en armbandsklocka av guld. Priserna delades ut av dekanen vid fakulteten för skogsvetenskap, Göran Ståhl. Efter utdelningen bjöds mottagarna på jullunch på Sävargården.

Årets mottagare var Malin Barrlund och Joakim Grahn från norrländsk jordbruksvetenskap, Ann Dolling, Lars Östlund och Göran Hallsby från skogens ekologi och skötsel, Joakim Hjältén från vilt, fisk och miljö, Ulrika Ganeteg och Anders Jäderlund från fakultetskansli-S, Gunnar Kalén från skogens biomaterial och teknologi, samt Hans-Göran Nilsson från enheten för skoglig fältforskning.

På bild, från vänster:

Ann Dolling, Göran Ståhl, Joakim Grahn, Gunnar Kalén, Malin Barrlund, Anders Jäderlund, Ulrika Ganeteg, Joakim Hjältén, Hans-Göran Nilsson. Foto: Andreas Palmén