NOR och Ortsforum i Alnarp

Publicerad: 08 december 2017

Det är en tradition att alla på campus samlas till fika och mingel, få senaste nytt och att hedra medarbetare som får motta utmärkelsen "För nit och redlighet i rikets tjänst". Den 7 december var det åter dags för Ortsforum i Alnarp.

Foto: Annamia Olvmyr

Utmärkelser delades i år ut till (fr vänster):
Sonja Trulsson, LTV Kansli, Sven-Erik Svensson, Institutionen för biosystem och teknologi, Göran Birgersson, Institutionen Växtskyddsbiologi, Håkan Schroeder, LTV Fakulteten, Kristina Blennow, Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning, Erland Liljeroth, Institutionen Växtskyddsbiologi och Margareta Kelemen, Ekonomi –Personal Administration. Prodekan Lena Ekelund Axelson skötte ceremonin. Foto: Annamia Olvmyr

Sven Nimmermark, institutionen för biosystem och teknologi och
Gary Nilsson, Reproenheten, erhöll även utmärkelsen i år men var ej närvarande.

Lika Villkorspris 2017
, delades i år ut till två personer av Lika villkorsutskottet vid LTV-fakulteten:

Anette Lenander, arkivarie vid LTV-fakulteten, med motivationen:

"Anette Lenander har genom en inkluderande grundsyn på ett avgörande sätt
skapat utvecklingsmöjligheter för personer som av olika anledningar behöver
stöd för att etablera sig i arbetslivet.
Anette har i arkivariefunktionen vid SLU i Alnarp på ett framgångsrikt sätt tagit emot och handlett flera personer med funktionsnedsättningar och behov av arbetsträning."

Susanna Lundqvist, projektledare vid enheten för samverkan och utveckling, med motivationen:

"Susanna Lundqvist har genom en inkluderande grundsyn på ett avgörande
sätt skapat utvecklingsmöjligheter för personer som av olika anledningar
behöver stöd för att etablera sig i arbetslivet.
Susanna har tagit initiativ till och varit projektledare för projektet
”Mentor till Mentor – grön möjlighet för nyanlända” som underlättat för
flyktingar, med akademisk utbildning inom SLU kunskapsområden att etablera
sig på den svenska arbetsmarknaden".

Doktorandrådets handledarpris 2017, rådet på SLU i Alnarp utser varje år genom omröstning årets handledare. I år gick priset till Mattias Larsson, forskare vid institutionen för växtskyddsbiologi med motivationen:

"In recognition and appreciation of his excellent supervision of doctoral students.
Mattias as a supervisor is open minded, creative and involved. He has excellent leadership skills allowing his students independence while offering them all the necessary support and encouragement. He is always available for discussions and deeply engaged in the students’ work.
The PhD student council presents this award to Mattias with great pleasure and encouragement to continue the great work. We hope his supervisory methods will be an inspiration to others."