Digital kvittohantering i Primula
Från och med den 1 februari 2025 inför SLU digital hantering för kvitton och andra underlag för reseräkningar och sjukvårdsersättningar i Primula.
Reseräkningar
Från och med den 1 februari 2025 inför SLU digital hantering av kvitton och andra underlag i modulen reseräkning i Primula. Denna förändring innebär att fysiska kvitton inte längre behöver skickas in. Skannade eller digitala kopior ska i stället laddas upp direkt i reseräkningen som en bilaga.
För att ditt digitala kvitto ska godkännas behöver det uppfylla vissa villkor, bland annat behöver kvittot ha hög kvalitet, vara i rätt filformat och får inte vara redigerat. Fullständiga villkor för hanteringen av kvitton och andra underlag hittar du på Reseräkningar och utlägg.
Reseräkningar som registrerats innan 31/1 hanteras enligt tidigare rutin med att fysiska kvitton ska skickas in tillsammans med en reseräkningskopia till granskaren.
Sjukvårdsersättningar
Från 1 februari kommer nya formulär för att ansöka om sjukvårdsersättningar i Primula självservice. Du bifogar dina kvitton direkt i ärendet i stället för att skicka ditt fysiska kvitto till den som granskar ditt ärende. För att ditt digitala kvitto ska godkännas behöver det uppfylla vissa villkor, bland annat behöver kvittot ha hög kvalitet, vara synbart och får inte vara redigerat. Fullständiga villkor för kvittohanteringen hittar du på Sjukvårdsersättningar.
Har du frågor gällande den nya kvittohanteringen fråga i första hand din personaladministratör eller motsvarande.