SLU:s miljöanalysprogram Biologisk mångfald utlyser utvecklingsmedel

Publicerad: 15 januari 2021

SLU:s miljöanalysprogram Biologisk mångfald utlyser medel till projekt under 2021. Upp till fem ansökningar beviljas med max 100 000 kr vardera. Sista ansökningsdag är den 12 februari 2021.

Projekt som kommer att prioriteras ska:

• utveckla nya eller existerande metoder inom miljöanalysprogrammet Biologisk mångfald,
  • utveckla datatillämpningar och/eller öka datakvalitet, inklusive databaser,
  • öka samverkan, inom SLU och/eller med externa partners,
  • bidra till beslutsunderlag för avnämare.

Ansökansförfarande och beslut

Sökande (projektledaren) ska vara anställd vid SLU. Projektmedlen utlyses som ett engångsanslag under 2021, delar av medlen kan dock få disponeras under 2022, om särskilda skäl finns. Ansökningarna kommer att diskuteras med programmets externa referensgrupp, varefter programmets koordinator lägger fram ett förslag för beslut till fakultetsnämnden och dekanen. Beslut beräknas kunna delges under april 2021. Utbetalning av medel sker i och med beslut om beviljande.

Ansökan görs:

1. kortfattad i det digitala formuläret här (på SLU:s arbetsplats, logga in med ad\användarnamn och lösenord),
  2. samt skickas som PDF (skriv ut din ansökan direkt från formulärets webbläsare och spara sedan som PDF) till SLU:s registrator: Registrator@slu.se. Märk ansökan: SLU-ID 2020.4.3-4777

Formuläret rekommenderas öppnas i webbläsaren Internet Explorer (för PC) för att få full funktionalitet. Vi föreslår att ansökningstexten skrivs i Word och sedan kopieras in i ansökningsformuläret. Vid eventuella tekniska problem med formuläret kontakta Mikaela.Asplund@slu.se.

Redovisning

Redovisning av projekt sker:

1. i det digitala formuläret på FoMA:s webbplats med preliminär rapportering i november 2021, slutrapportering i januari 2022,
  2. som skriftlig rapport till programmets koordinator, senast 31 januari 2022,
  3. som presentation av resultat till programmets externa referensgrupp.

Projektledaren ska också förse programkoordinatorn med underlag till projektets uppföljning, t.ex. inför fakultetsnämnden. Vetenskaplig publicering av resultaten uppmuntras, men bör ske utanför projektanslaget. Vid sen eller utebliven leverans kan fakulteten återta medel.

Mer information om miljöanalysprogrammet Biologisk mångfald.

Kontakta programkoordinator Pavel Bína (pavel.bina@slu.se) eller biträdande koordinator Eddie von Wachenfeldt (eddie.vonwachenfeldt@slu.se) vid eventuella frågor om utlysningen.