Årsrapport 2019

Publicerad: 07 februari 2020
Doktorsavhandlingar

Hos Institutionen för Sydsvensk skogsvetenskap finns en växande vägg med avhandlingar uppsatta på fantastiska ekplankor från Järseke såg i Vinslöv. Under 2019 spikade Linda Petersson och Lisa Petersson upp sina doktorsavhandlingar. Därmed har över 60 doktorander disputerat på Institutionen.

Utbildningen växer, så förutom Euroforester som funnits sedan 2006, kommer vi kunna erbjuda en distans Master med titeln "Skogsbruk med många mål" i samarbete med Linnéuniversitetet, samt förhoppningsvis även ett Internationellt kandidatprogram inom Skog och Landskap, detta i samarbete med Fakulteten för landskapsarkitektur, trädgårds- och växtproduktionsvetenskap i Alnarp, samt Wageningen University.

Spännande läsning, med tänkvärda ord från Prefekten Vilis Brukas.

ÅRSRAPPORT 2019

Tidigare Årsrapporter hittar ni under fliken Om oss, samt i menyn nedan.

ÅRSRAPPORTER

Här hittar ni Institutionen för Sydsvensk Skogsvetenskaps årsrapporter. Dessa produceras av Pär Fornling för Skog Alnarp. Trevlig läsning!

Årsrapport 2022

Årsrapport 2021