Praktik möter akademi under ‘Urban Forum’, 8-13 April 2019

Publicerad: 24 februari 2019

De två forskningsplattformarna Urban Arena vid Lunds universitet och SLU Urban Futures samlar sina styrkor under Hållbarhetsveckan i Lund 8–13 april. Tillsammans kommer de att arrangera en mötesplats där praktiker och forskare kan presentera sina arbeten, pågående eller avslutade, vilka tar sig an hållbar stadsutveckling på mångfasetterade sätt. Vi bad Lisa Diedrich, programchef för SLU Urban Futures, att berätta mer.

Klicka på ENGLISH högst upp i navigeringen på dennas sida för att läsa intervjun med Lisa (på engelska) där hon berättar mer om konceptet och idén bakom Urban Forum.

Fakta:

Call for projects - Urban Forum - Practice meets Academia

De två forskningsplattformarna Urban Arena vid Lunds universitet och SLU Urban Futures bjuder in praktiker, forskare och designkritiker att presentera och diskutera sina idéer för utveckling av hållbara städer och samhällen under Urban Forum i april 2019. Deadline för abstracts den 8 mars. Läs mer här.

Lisa Diedrich, Professor

Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning, SLU

lisa.diedrich@slu.se 040-41 54 24