Från SLU Super Landskapsdagar i Alnarp, 17-18 oktober, 2018

Publicerad: 19 november 2018

Den 17-18 oktober 2018 hölls de första SLU Super Landskapsdagarna i Alnarp. Super stod för att dagarna var mer innehållsrika än vanligt och sträckte sig över en och en halv dag. Vi tog även tillfället i akt att fira att SLU Landskap nu har funnits i tre år.

Mötet omfattade två specialorganiserade paneler som undersökte hur SLU Landskap bäst kan utvecklas för att möta behovet hos medarbetare, studenter, SLU, samhälle och landskapsområdet som helhet. Det nyintroducerade konceptet med keynote speakers fortsatte vid detta möte. Glenn Albrecht från Sydney University talade om The Psychoterratic, Solastalgia and Wild Fire: The Emotions of Fire and Smoke, och Monica von Schmalensee, ordförande i regeringens Råd för hållbara städer, pratade om Desirable, democratic architecture that empowers people. SLU Super Landskapsdagar  bestod också av presentationer från förra årets projekt för Call for Ideas (CFI) och workshops inom olika ämnen.

Se bildspel från dagarna nedan (med engelsk bildtext).

Bruno Santesson
Universitetsadjunkt vid Institutionen för stad och land; Avdelningen för landskapsarkitektur

Telefon: +46 18 672519, +46 702 501165
E-post: bruno.santesson@slu.se