Personaladministration

Senast ändrad: 06 november 2024

Personaladministration hanteras enligt katalog-, personal- och personalregistreringsrollen. Hit räknas bl.a. uppgifter som att registrera timarvoden, granska reseräkningar och att göra löpande uppdateringar av personalärenden i Primula och Idis.

Då nya medarbetare anställs stödjer Asken på uppdrag från chefer, med att beställa teknisk utrustning till arbetsplatsen samt se till att dörrskylt till kontoret och namnremsa till postfack finns klart vid ankomst. På ankomstdagen ges den nya medarbetaren en första introduktion till arbetsplatsen och vi ser till att det fungerar med AD-konto, utrustning m.m. på kontoret. Vi informerar om utrymning, återvinning, bokning av tjänsteresor och visar även kopiator, kontorsskåp och posthantering i våra gemensamma utrymmen.

Varje månad tas listor fram med ärenden i Primula på tjänster och ledigheter som löper ut för gemensamma verksamhetsstödets medarbetare. Ärendena skickas till chefer för information om eventuell återkoppling samt för uppdatering i Primula. Chefer förses även löpande med semesterlistor och en personalredovisningslista för genomgång och ev. åtgärd.

 


Kontaktinformation